keskiviikko 13. elokuuta 2014

Infinity - Paradiso 101

Paradiso skenaario 101




Kesälomamatkalta Saksaan tarttui mukaantuomisiksi Paradiso-kampanjakirja infinityyn ja sateisina päivinä se tuli siellä myös luettua jotakuinkiin kannesta kanteen. Sääntöjen puolesta kirja ei ehkä ole mitään maatamullistavaa, mutta fluffipuoli ja siihen nivotut skenaariot olivat kyllä mielenkiintoisia. Pakkohan sitä oli sitten päästä testaamaan.

Mitenkään äärikokeneita infinity-pelureita emme Laurin kanssa ole, mutta onhan tuota lähes viikoittain tullut pelattua viimeisen puolen vuoden ajan. Figuja tulee kuitenkin hankittua maalaustahtia nopeammin, joten pienet lisämotivaattorit maalaukseen ovatkin aina poikaa (kuten kuvista huomaa :)). Siksi ajattelinkin kirjoitella näistä peleistämme pieniä raportteja.



Kampanja tulee alkuun koostumaan Paradison skenaarioista 101-103, katsotaan sitten myöhemmin tuleeko jatkoa ja pitääkö sääntöjä vähän justeerata. Joukkoina meillä on Haqqislam minulla ja yu-jing Laurilla. Molemmat käyttävät ihan peruslistaa ilman mitään sektoriaalihömpötyksiä.



Skenaariossa 101 tehtävänä on etsiä ja kerätä maahan iskeytynyt muukalaisinfoa sisältävä kapseli, purkaa sen salaus ja lähettää tiedot kiertoratajoukoille. Tehtävän voi suorittaa vain insinööreillä ja hakkereilla, joista näistäkin jälkimmäiset kärsii miinuksia tahdonvoimaheittoihin.



Joukkomme olivat seuraavat:



Haqqislam:

Asawira luutnantti

Al hawwa hakkeri

Najjarun insinööri

Husam spec-ops, Hassassin muyib 5xp: +1 BS, insinööri, miinoittaja

Hassassin barid hacker

Hassassin farzan, chain of command

Djambazan, HMG

2x Naffatun

Kameel miinanraivaaja



Hassassin lasiq, sniper

Kum motoristi chainriflellä



Yu jingin joukoista saadut tiedustelutiedot viittaisivat seuraavanlaisiin sotilaisiin (en ole vieläkään oppinut muistamaan kaikkia kiinalaisia nimiä)



Hsien luutnantti

Su jian

Motoristi spitfirellä

Butai lääkäri

Spec-ops: insinööri +1 bs, räjähtävä ccw

2 tiikerisoturia HMG + combirifle

Shang Ji hakkeri

Ja yksi perus Zhansi



Asawiran wip 15:ta huolimatta hävisin aloitusheiton (heitin 16) ja yu-jing valitsi aloituksen. Olemme aina valkanneet deployment zonet kaikista neljästä sivusta, koska pöytä on neliö ja valitsin sivun jonne sain Lasiqin hyviin asemiin. Yu jing jakoi joukkonsa kahtia ja samoin tein minäkin. En infiltroinut, koska se oli sen verran rankasti hankaloitettua. Jätin al hawwan keskelle hakemaan lasiqin suojaamana keskusobjektiivia, jostain syystä laitoin molemmat insinöörit samalle laidalle, enkä tajunnut jättää ketään aro-asemiin väijyttämään impetious-mopoilijaa. Myöskään jo vakioksi muodostuneita laskuvarjotiikereitä en muistanut murehtia... Kuitenkin joukkoni olivat aika hyvillä asetelmilla hakemaan datapaneeleja.



Kuvat omalta:



Ja vastustajan puolelta:



Peli lähti käyntiin Yu jingin lähtiessä etenemään rakennusten suojassa kohti minusta katsottuna vasempaa konsolia, jolle spec-op mies pääsikin ongelmitta. Jännittävä operointiheitto pyörähti ja kuinkas sattuikaan, konsolista löytyi kuin löytyikin muukalaisten tiedot (onnistuneen heiton jälkeen 1-4 tuloksella löytyi tieto tästä paikasta). Tilanne näytti siis aika pahalta, kun kyseinen paketti oli vielä aika hyvin minulta suojassa.

Tällä laidalla ei kuitenkaan ollut juurikaan tukijoukkoja, joten Lauri päätti tiputtaa tiikerisotilaansa tukemaan taustalta spec-opsia. Ensimmäinen tiikeri laskeutuu:



Ja epäonnistuu laskeutumisessa laskeutuen läheisen rakennuksen katolle suoraan kolmen sotilaani näkökenttään. Kaikki ampuivat tarjottimella eteentuotua kohdetta, mutta ikäväkseni en osunut mimetismin, suojan ja lyhyen matkan vuoksi kuin djambazanilla ja kirottu tiikeri onnistui panssaritestissään jääden kohtuullisen ikävään paikkaan. Kuitenkin Lasiq aiheutti painetta kahdelle muulle kohteelle, joiden tutkimisesta sai lisäpisteitä, joten Yu jing päätti että sen on kuoltava. Su jian oli. Sopiva ase tähän hommaan viiruskiväärin ollessa sitä vastaan vähemmän pelottava ase. Eipä sillä toisaalta ollut väliä mikä ase vastassa oli, kun ensimmäisen sarjan jälkeen kenttä oli yhtä hassassiinia köyhempi. Toinen tiikeri onnistui loikassaan ja jäi suojaamaan keskikenttää ja minun vasenta laitaani. Sitten loppuivat käskyt.



Olin selvinnyt suht vähäisin tappioin ensimmäisestä vuorosta ja vaikka paketti ja tiikerisotilas olivatkin ikävissä paikoissa, ei mitään oltu vielä menetetty.

Aloitin toteamalla että lähin tiikeri on hoidettava ensin pois vahtimasta oikeaa laitaani. Djambazan yönäkölaseineen ja konekivääreineen olikin mitä mainioin sotilas tällaiseen tehtävään. Ensin kuitenkin innokas kum motoristi lähit hyökkäykseen. Tiikeri ampui katolta ja koitin vastata heittämällä savupommin, joka samalla olisi suojannut djambazaniani tulitukselta. Heitin kuitenkin yhdellä yli vaaditun lukeman ja kumista tuli jauhelihaa combi-riflen edessä. Noh, se oli odotettavissa, jatketaan suunnitelmaa.

Djambazan liikkuu eteenpäin ja avaa tulen kohti tiikeriä, kolme osumaa mutta pienin numeroin, pahalta näyttää, ja niinhän siinä kävi, että djambazan hävisi f2f heiton. Panssari onneksi pelasti. Tästä lannistumatta päätin avata tulen uudestaan. Tälläkertaa parempia lukemia, mutta kas, vastustaja heitti kriittisen. Noh, ei hätää, tällä soltullahan oli regenerointi. Nopasta 16 ja djambazan vaihtoon...

Tästä lannistuneena päätin että vasemmalla laidalla voisi olla parempaa onnea. Aktivoin asawirani ja hyökkäsin kulman takaa ampumaan esille kaasutellutta japanilaismotoristia. Motoristi onnistuu kuitenkin väistämään asawiran laukaukset livahtaen kulman taakse saman talon taa piiloon kuin kohdetta pitelevä spec-ops. Asawiran on siis otettava rynkky lonkalle ja lähdettävä hyökkäykseen...

Muutamalla käskyllä ja yhdellä cautious movella asawira pääsee helposti piilottelurakennuksen kulmalle, josta näppärästi saa sekä mopoilijan, että spec-opsin nanopulserin tulilinjalle. Spec-ops epäonnistuu väistössä, mutta tietenkin onnistuu panssariheitossa, motoristi ampuu muttei läpäise panssaria, samoin kun ei nanobottini hänen panssariaan. Tässä vaiheessa kuitenkin huomaamme, että myös su-jian näkee asawiran ja se onnistuukin saamaan yhden haavan sisään. Noh ei se mitään, onhan sillä niitä kaksi ja regeneroikin vielä mokoma. Totean, että jossain vaiheessa onnen on käännyttävä ja päätän ampua haulikolla kahdesti motoristia, jolloin myös spec-ops saa osumaa, tältä etäisyydeltä kuitenkin osuu jo 17:lla (tosin tajusin tämän jälkeen, että mopo on suojassa, joten 14:ta haetaan). Heitän 13 ja 8 ja olen tyytyväinen, mopomieheltä pyörähtää 12, paljonko vaatii? Ai 12, kriittinen ja asawira maihin. Taustalta su jian tietenkin myös osuu ja kalifaatin raskain panssari ei tätä pysty pysäyttämään. Asawira hengiltä ja Farzan joutuu ottamaan ohjat.



Lannistun tästä ja siirryn takaisin oikealle laidalle tiikerisoltuj kimppuun. Farzan on tällä laidalla ainut joka sille jotain mahtaa, joten lähden sillä liikkeelle. Yllätyksekseni tiikeri ei spottaa farzania ja tämä pääsee hyviin asemiin tekemään yllätyshyökkäystä haulikollaan. Haulikon laukaus osuu, mutta kuinkas käykään, tiikerin panssari pelastaa. Guts heittokaan ei epäonnistu ja luonnollisesti takaisin ammutusta rynkynlaukauksesta pyörähtää kriittinen. Farzan maihin ja näin ollen minulta kuolee jo vuoron toinen luutnantti. Tässä vaiheessa sitten loppuvat jo käskytkin.



Ensimmäisen vuoron saalista, 167 pisteen edestä joukkoja...



Tässä vaiheessa tilanne yu jingin puolelta näytti jo aika selvältä. Liekeissä oleva tiikerisotilas jatkaa siitä millä aloitti ja ampuu vielä hassassin baridin hengiltä, taustalla Shang ji hakkeri käy kokeilemassa konsolin operointia. -6 will power testistä pyörähtää ykkönen:



Kuvaavaa:



Enempää tappioita tällä vuorolla ei synny yu jingiläisten juostessa objektiiveille. Omalla vuorollani huomaan olevani pisteen verran yli retreat rajan, jopa baggage-robotin kera. Kun sopivasti on myös loss of lieutenant päällä on peli pelattu. Puolet jäljelle jääneistä joukoista juoksee suoraan impetious liikkeellään ulos. Religious husam päätti vielä kostaa ja tuli kulmalta ampumaan singollaan Su jiania. Su jian ampuu takaisin kriittisellä ja husam hengiltä... Viimeisellä vuorolla spec ops kävelee rauhassa keskimmäiselle konsolille ja kerää vielä siitäkin tiedot talteen ja lähettää sitten tiedot emäalukseen. Peli loppuu ja synkältä näyttää. Pisteet (ja kampanjan kokemuspisteet) 7-0, tappiot 9-0. Näinkin voi tässä pelissä käydä... Luonnollisesti husam epäonnistuu vielä cubevac heittonsa. Eipä tosin onnistumisestakaan hyötyä olisi ollut.



Yu jing joukot nauravat matkalla kohti tukialustaan, mutta eivät huomaa voitonriemuissaan taistelukentältä vetäytyneen Al'hawwa hakkerin murtautuvan tietojärjestelmäänsä ja lataavan kohdekoordinaatit. Kosto elää ja pian kalifaatin kostava miekka heilahtaa.









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti